Опубліковано: 25.09.2017

Екологічно сертифіковані продукти і послуги – вимога сьогодення

Екологічно сертифіковані продукти і послуги – вимога сьогодення

«Екологічна сертифікація та маркування – як додатковий інструмент просування продукції на вітчизняному та закордонному ринках» - під такою назвою відбувся у Луцьку тренінг, організований Волинською торгово-промисловою палатою.

Зацікавленість «екологічною» темою тривалий час проявляє і приватне підприємство «ДВК «Біоз-Волинь», яке представила менеджер Олександра Тимошенко.

Одним із найважливіших практичних інструментів для сталого споживання є екологічне маркування. Система екологічної сертифікації та маркування відповідно до вимог міжнародного стандарту ISO 14024 дозволяє оцінити екологічні характеристики та переваги різноманітних товарів і послуг щодо їх впливу на стан довкілля та здоров’я людини. На даний час в Україні діють 52 екологічних стандарти для продуктових і сервісних груп, які застосовуються в якості критеріїв при здійсненні екологічної сертифікації.

Міжнародний аудитор систем управління якістю та екологічного управління, директор Центру екологічної стандартизації Державної екологічної академії післядипломної освіти та управління Мінприроди України, тренер Світлана Берзіна –- ознайомила із вимогами міжнародних стандартів, що встановлюють принципи та методи визначення поліпшених екологічних характеристик і переваг продукції та застосування екологічних маркувань; бізнес-кейсами українських товаровиробників із ефективного використання результатів екологічної сертифікації та маркування в якості конкурентних переваг, у тому числі для посилення експортного потенціалу; типовими помилками при використанні в рекламі тверджень, маркувань та декларацій екологічного змісту, у тому числі з відповідальністю суб’єкта господарювання за такі помилки; принципи застосування моделі «зелених закупівель» для здійснення більш ефективних закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави й територіальної громади, а також у приватному секторі економіки.

До речі, стратегія розвитку ЄС «Європа 2020» ґрунтується на принципах сталого розвитку. Питання енергоефективності, раціонального використання ресурсів, запобігання забрудненню навколишнього середовища належать до її пріоритетів. За останні 20 років Радою ЄС і Єврокомісією прийнято більше 200 директив, постанов і регламентів, що стосуються питань довкілля.

За останніми даними дослідження Євробарометра 26% європейських виробників пропонують екологічно сертифіковані продукти і послуги. 77% споживачів готові платити більше за еко-продукцію за умови, що вона має відповідну сертифікацію і маркування.